background-image

Wat is influencer marketing en wat kan het betekenen voor jouw bedrijf?

Influencer marketing is een vorm van marketing die in 2019 zo hard gegroeid is dat het voor ieder bedrijf de moeite waard is om het te gaan proberen. Het is een marketingvorm waar de focus ligt op een bepaald aantal personen met vele volgers. De influencers hebben een voorbeeldfunctie voor de personen die hen volgen en bieden zo een unieke kans om uw product snel bekend te maken onder een grote groep.

Waarom zou jij hiervoor kiezen?

U kunt er voor kiezen om via deze manier te gaan adverteren omdat u voor een klein bedrag een groot publiek in een keer bereikt. Via professionele platforms zoals Hulc en blogbrains kunt u zelf uw doelgroep selecteren en verspilt u nooit meer geld aan niet relevante advertenties. Vind een influencer die bij jouw niche of bedrijf past, een influencer die bekend is maar geen affiniteit heeft met jouw doelgroep daar bereik je niets mee. Bijvoorbeeld : Jij verkoopt telecom accessoires dan is het verstandig om je aan te sluiten bij bijvoorbeeld een tech vlogger/blogger/influencer. Zij kunnen jouw artikel dan aan het grote publiek gaan verkopen. Vraag naast het promoten van jouw product ook altijd even of ze een linkje naar je website kunnen plaatsen, dit is weer goed voor de domainraiting aangezien de meeste influencers een goede domainrating hebben kunne zij jouw weer een hogere domainraiting in Google geven. Conversies zullen snel toenemen omdat het een soort review van jou product is en hoe meer goede reviews hoe meer traffic er naar de site komt en jij dus weer hoger in de zoekmachine komt.

Richtbedragen voor influencer marketing.

  • 2.000 tm 10.000 volgers: 70 tot 250 euro per post
  • 10.000 tm 50.000 volgers: 250 tm 500 euro per post
  • 50.000 tm 100.000 volgers: 500 tot 1000 euro per post
  • 100.000 tm 500.000 volgers: 1000 tot 300 euro per post

De voordelen van adverteren via influencer marketing is dat je gerichter op je publiek richt. Om een voorbeeld te noemen wanneer je een bekend merk schoenen gaat verkopen via google dan zoekt elke doelgroep hier op jong en oud en kost dit dus onnodig veel advertentiekosten. Terwijl wanneer je een jongere in zet die bijvoorbeeld rapper is veel meer resultaat op levert en er van het totaal aantal kliks ook meer verkopen zullen volgen.

Eindoordeel

Deze vorm van marketing is redelijk nieuw maar is in vergelijking tot GoogleAds of andere kanalen wel relatief goedkoper en geschikt voor bijna iedere branche. Vooral voor B2C bedrijven is dit ook nog eens efficiënter.

influencer marketing